Układy graficzne
- NV1
- Riva
- Riva 128
- Riva 128ZX
- Riva TNT
- Riva TNT2
- GeForce
- Quadro (oparte na GeForce układy profesjonalne)
- XGPU - jednostka graficzna wykorzystywana w konsolach Xbox
- RSX - Nazywany też "Reality Synthesizer", układ dla konsoli PlayStation 3. Zaprojektowany przy współpracy z Sony
Specyfikacje techniczne układów GeForce
GeForce 256
Specyfikacje techniczne
- częstotliwość taktowania rdzenia: 120 MHz
- częstotliwość taktowania pamięci: 166 MHz, 150 MHz w przypadku wersji GeForce 256 DDR
- konfiguracja potoków: 4 jednostki przetwarzania pikseli, każdy z 1 jednostką przetwarzania tekstur, technologia NVIDIA Shading Rasterizer
- rdzeń graficzny: 256-bitowy
- interfejs pamięci: 128-bitowy
- liczba przetwarzanych trójkątów: 15 milionów na sekundę
- liczba przetwarzanych pikseli: 480 milionów na sekundę
- pamięć: do 64 MB
- ilość tranzystorów procesora graficznego: 23 miliony
- dwie jednostki obliczeniowe SIMD, z których każda jest w stanie wykonywać operacje na ośmiu 32-bitowych wartościach; po jednej jednostce dla transformacji i oświetlenia
- interfejs: AGP
- maksymalna rozdzielczość i głębia kolorów: 2048x1535, True Color
- zaimplementowane funkcje: kompresja tekstur (DXTn), Cube Environment Mapping
GeForce 2
- Data wydania: II kwartał 2000
- Nazwa kodowa: NV 12
- Technologia wykonania: 0.18 mikrona
- Silnik graficzny: zwarte T&L
- Częstotliwośći taktowania rdzeń/pamięć: 175 / 166 MHz
- Ilość potoków renderingu/ilość TMU w potoku: 2 / 2
- Wydajność Filrate: 350 Megapixele/s, 700 Megatexele/s
- Wydajność geometryczna: 20 mln trójkątów/s
- Stosowana ilość pamięci:(maksymalna obsługiwana) 32 MB SDRAM ; 6 ns (64 MB)
- Przepustowość pamięci: 2.5 GB/s
- Architektura AGP: AGP 2X ; AGP 4X (istnieja również modele na złączu PCI, przeznaczone do komputerów bez złącza AGP)
- Obsługiwane API: OpenGL, Direct 3D
- Metoda AntyAliasingu:nadpróbkowanie max 4x
- Kluczowe funkcje 3D: sprzętowe transformacje i oświetlenie, mapowanie Dot Product3, filtrowanie trójliniowe, anizotropowe, LOD bias, Anti-aliasing x2 x4 OpenGL i Direct3D
- MAX zalecane rozdzielczości do gier: 800x600 @32bpp; 1024x768 @16bpp
- Wspomaganie MPEG-2 (DVD): MC - kompensacja ruchu
- Cechy specjalne: obsługa dwóch monitorów
GeForce 3
- Data wydania: 2001
- Nazwa kodowa: NV 20
- Technologia wykonania: 0.18 mikrona
- Częstotliwośći taktowania rdzeń/pamięć: 350/400 MHz
- Wydajność Filrate: 5 millionów trójkątów/s
- Wydajność geometryczna: 20 mln trójkątów/s
- Stosowana ilość pamięci:(maksymalna obsługiwana) 64 MB SDRAM ; 5 ns (64 MB)
- MAX zalecane rozdzielczości do gier: 1024x768 @16bpp
GeForce 4
Nazwa |
Nazwa kodowa | Taktowanie rdzenia w MHz |
Taktowanie układu pamięci w MHz |
---|---|---|---|
Ti4200 | NV25 | 250 | 500/444 |
Ti4200-8X | NV28 | 250 | 500/514 |
Ti4400 | NV25 | 275 | 550 |
Ti4800SE | NV28 | 275 | 550 |
Ti4600 | NV25 | 300 | 650 |
Ti4800 | NV28 | 300 | 650 |
GeForce FX
Nazwa | Nazwa kodowa | Częstotliwość jądro/pamięć |
Rodzaj pamięci |
---|---|---|---|
FX 5200 | NV34 | 250/200 | 64 lub 128 bit |
FX 5200 Ultra | NV34 | 325/325 | 128 bit |
PCX 5300 | NV34 | 250/325 | 64 lub 128 bit |
FX 5500 | NV34 | 275/200 | 128 bit |
FX 5600 | NV31 | 325/275 | 64 lub 128 bit |
FX 5600 Ultra | NV31 | 350/350 | 128 bit |
FX 5600 XT | NV31 | 235/200 | 128 bit |
FX 5700 | NV36 | 425/250 | 128 bit |
FX 5700 LE | NV36 | 250/200 | 128 bit |
FX 5700 Ultra | NV36 | 475/450 | 128 bit (DDR2/GDDR-3) |
PCX 5700 | NV36 | 425/250 | 128 bit |
PCX 5750 | NV36 | 475/425 | 128 bit (GDDR-3) |
FX 5800 | NV30 | 400/400 | 128 bit (DDR2) |
FX 5800 Ultra | NV30 | 500/500 | 128 bit (DDR2) |
FX 5900 | NV35 | 400/425 | 256 bit |
FX 5900 Ultra | NV35 | 450/425 | 256 bit |
PCX 5900 | NV35 | 350/275 | 256 bit |
FX 5900 XT | NV35 | 400/350 | 256 bit |
FX 5950 | NV38 | 475/475 | 256 bit |
PCX 5950 | NV38 | 350/475 | 256 bit |
GeForce 6
- AGP 4x/8x
- 6200A
- 6600 GT
- 6800
- 6800 GS
- 6800 GT
- 6800 Ultra
- PCI-E 16x
Nazwa | Nazwa rdzenia |
Częstotliwość jądra |
Częstotliwość pamięci |
Rodzaj pamięci | Szyna pamięci | Ilość pamięci | Proces technologiczny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6200 TC | NV44 | 300-350 Mhz | 500-550 Mhz | DDR | 64-bit | 32-64 MB | 110 nm |
6500 TC | NV4? | DDR | 64-bit | 128-256 MB | 110 nm | ||
6600 | NV43 | 300 Mhz | 600-700 Mhz | DDR | 128-bit | 128 MB | 110 nm |
6600 GT | NV43 | 500 Mhz | 1000 Mhz | DDR3 | 128-bit | 128 MB | 110 nm |
6800 | NV40 | 325 Mhz | 700 Mhz | DDR | 256-bit | 128 MB | 130 nm |
6800 XT | NV42 | 325 Mhz | 700 Mhz | DDR | 256-bit | 128-256 MB | 110 nm |
6800 GS | NV42 | 425 Mhz | 1000 Mhz | DDR3 | 256-bit | 256-512MB | 110 nm |
6800 GT | NV40 | 350 Mhz | 1000 Mhz | DDR3 | 256-bit | 256 MB | 130 nm |
6800 Ultra | NV40 | 400 Mhz | 1100 Mhz | DDR3 | 256-bit | 256-512 MB | 130 nm |
GeForce 7
Nazwa | Nazwa rdzenia |
Taktowanie jądra |
Taktowanie pamięci |
Rodzaj pamięci | Proces technologiczny |
Pixel Shader |
Vertex Shader |
---|---|---|---|---|---|---|---|
7300 GT | G70 | 350 MHz | 600 MHz | DDR2 | 90 nm | 4 | 3 |
7300 GT | G73 | 400 MHz | 800 MHz | DDR2 | 90 nm | 8 | 4 |
7300 GS | G72 | 550 MHz | 800 MHz | DDR2 | 90 nm | 4 | 2 |
7300 LE | ??? | 450 MHz | 700 MHz | DDR2 | 90 nm | ? | ? |
7600 GT | G73 | 560 MHz | 1400 MHz | DDR3 | 90 nm | 12 | 5 |
7600 GS | G73 | 400 MHz | 800 MHz | DDR2 | 90 nm | 12 | 5 |
7800 GTX 512 | G70 | 550 MHz | 1700 MHz | DDR3 | 110 nm | 24 | 8 |
7800 GTX | G70 | 430 MHz | 1200 MHz | DDR3 | 110 nm | 24 | 8 |
7800 GT | G70 | 400 MHz | 1000 MHz | DDR3 | 110 nm | 20 | 7 |
7800 GS AGP |
G70 | 375 MHz | 1200 MHz | DDR3 | 110 nm | 16 | 6 |
7900 GTX | G71 | 650 MHz | 1600 MHz | DDR3 | 90 nm | 24 | 8 |
7900 GTO | G71 | 650 MHz | 1320 MHz | GDDR3 | 90 nm | 24 | 8 |
7900 GT | G71 | 450 MHz | 1320 MHz | DDR3 | 90 nm | 24 | 8 |
7900GS | ??? | 450 MHz | 1320 MHz | DDR3 | 90 nm | 20 | 7 |
7950 GX2 | G71 (x2) | 500 MHz | 1200 MHz | DDR3 | 90 nm | 48 | 16 |
7950 GT | G71 | 500 MHz | 1200 MHz | DDR3 | 90 nm | ? | ? |
GeForce 8
Nazwa | Nazwa rdzenia |
Częstotliwość rdzenia |
Częstotliwość pamięci |
Rodzaj pamięci | Wielkość pamięci | Pixel Shader |
Vertex Shader |
---|---|---|---|---|---|---|---|
8800 GTX | G80 | 575 MHz | 900 MHz | GDDR3 | 768 MB | 128 | 128 |
8800 GTS | G80 | 500 MHz | 800 MHz | GDDR3 | 640 MB | 96 | 96 |